Instagram to dziś jedna z największych dostępnych dla wszystkich platform, która umożliwia nam szybkie i proste zarabianie. Jednak droga do tego celu może być mocno skomplikowana. W końcu nie każda osoba, która od czasu do czasu coś sobie publikuje, może liczyć na poważne kontrakty. Zarabiać na Instagramie możemy dopiero od pewnego poziomu, a wynika on z posiadanych przez nas obserwatorów i zasięgów.
Platforma do promowania swoich produktów
Instagram może być w pierwszej kolejności miejscem, w którym będziemy promować nasze produkty. Nie chodzi od razu o zrobienie reklamie swojej osobie, ale to też możesz uskutecznić. Instagram to doskonałe miejsce do zbudowania swojego portfolio, a także pokazanie się osobom z branży. Jednak jeśli tworzysz coś samodzielnie, Instagram może stać się twoim kanałem sprzedaży. Zdjęcia twoich produktów albo reklama twojego własnego kursu mogą bardzo łatwo przebić się przez podobne treści. Na Instagramie masz nieograniczone możliwości dotarcia do innych ludzi, którzy mogą potencjalnie zainteresować się zakupem czegoś od Ciebie.
Stanie się twarzą innej marki
W przypadku tworzenia tematycznego Instagrama, na przykład poświęconego kosmetykom albo tworzeniu czegoś kreatywnego, możesz stać się ambasadorką jakiejś marki. To nie jest jednak proste zadanie i musisz długo pracować, żeby wejść na taki poziom. To dlatego, że wokół jest masa konkurencji. I o ile same profile nie sprawiają, że dotrze do Ciebie mniej obserwatorów, bo w przypadku zdjęć nie ma żadnego problemu z oglądaniem setek dziennie, to już w przypadku porządnych marek tak nie jest. Jeśli ktoś zgarnie kontrakt przed Tobą, to Ty nie będziesz już mogła liczyć na coś podobnego.
Wynajem przestrzeni pod reklamy
W przypadku Instagrama bardzo popularnym sposobem na zarabianie jest wynajem miejsca na swoim profilu pod reklamę. Tak najczęściej działają reklamodawcy, szczególnie w przypadku mniejszych profili na Instagramie czy innej platformie. Jeśli zbierasz wokół siebie osoby, które mogłyby być potencjalnie zainteresowane danym produktem i są one aktywne na twoim profilu, reklamodawca może zaproponować Ci wstawienie zdjęcia lub kilku InstaStories z jego towarami, a w zamian zapłaci Ci albo przekaże Ci na stałe dane rzeczy, czyli zadziała wymiana na zasadzie barteru, reklama za produkt.