Jeśli chodzi o kupowanie ubrań, istnieje wiele uprzedzeń dotyczących ich wyboru. Z jednej strony istnieje presja społeczna, z drugiej konieczność pilnowania swoich wydatków. Ważną rolę odgrywają również rozważania dotyczące materiałów, jakości i procesów produkcyjnych. W związku z tym pojawia się odwieczne pytanie, czy warto inwestować w markowe ubrania, czy nie.
Posiadanie rozpoznawalnych marek może być społecznie interpretowane jako oznaka wyróżnienia i prestiżu. Podobnie, markowa odzież ma tendencję do posiadania najwyższej jakości, która gwarantuje jej trwałość w czasie.
To właśnie czynnik ekonomiczny sprawia, że decydujemy się na odzież generyczną, gdyż nikt nie ma awersji do oszczędzania pieniędzy i nabywania większej ilości ubrań za mniejsze pieniądze. Błędem jest jednak skupianie się przy zakupie ubrań wyłącznie na cenie.
Na co zwrócić uwagę inwestując w odzież markową lub generyczną?
Poza samą marką są ważniejsze elementy, które należy wziąć pod uwagę dokonując wyboru garderoby. W rzeczywistości istnieją czynniki etyczne, techniczne, a nawet psychologiczne. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę, że nazwa marki nie zawsze jest gwarancją jakości. Są projektanci, którzy stali się bardzo sławni, a ich produkty kosztują więcej tylko ze względu na ich prestiż.
Materiały i jakość
Duży procent argumentów przemawiających za podjęciem decyzji o zainwestowaniu w markowe ubrania powinien być położony na materiały i jakość odzieży. To właśnie te czynniki gwarantują trwałość przedmiotów przez długi czas.
W rzeczywistości inwestowanie w dobrej jakości odzież, która początkowo jest droższa, ale pozostaje w lepszym stanie przez lata, jest bardziej opłacalne niż kupowanie taniej odzieży, która wytrzyma niewielkie użytkowanie. Istnieją jednak również mniejsze marki lub projektanci, którzy nie są tak dobrze znani, a mają odpowiedzialne i wysokiej jakości procesy produkcyjne.
Odpowiedzialność społeczna i środowiskowa
Powszechnie wiadomo, że przemysł modowy jest dziś jedną z najbardziej zanieczyszczających środowisko branż. Według organizacji Greenpeace, produkcja mody generuje 10% światowej emisji dwutlenku węgla.
Poza kryteriami środowiskowymi ważne jest również uwzględnienie stojącej za nim etyki. Niektóre obszary przemysłu modowego są oskarżane o wyzysk siły roboczej, zwłaszcza w krajach azjatyckich. W http://beautystyle.pl dowiesz się, które marki modowe są odpowiedzialne środowiskowo i społecznie.
Technologia i wzornictwo
Marki odzieżowe mają również wyższe ceny, ponieważ często produkują specjalistyczną odzież. Tak jest w przypadku poszukiwania odzieży do uprawiania sportu lub do bardzo specyficznych potrzeb. Technologie zapewniają większy komfort i dobre samopoczucie.